FANDOM

Leadworth
Leadworth
Krajobraz Leadworth
Kraj Wielka Brytania
Planeta Ziemia

Leadworth jest to małe miasteczko gdzie Amy Pond, Rory Williams i Melody Pond spędzili znaczną część swojego wczesnego życia. Było to także pierwsze miejsce lądowania TARDIS po dwunastej regeneracji Doktora.[1].

Lokacja Edytuj

Leadworth prawdopodobnie leży w Gloucestershire. Amy powiedziała, że znajduje się ono pół godziny jazdy samochodem od najbliższego miasta, Gloucaster. Natomiast w gazecie- ''Kronika Leadworth'', w której piszę o najnowszych lokalnych wieściach, znalazł się artykuł o zwycięstwie zespołu piłkarskiego Colchester Knights. Nie było jednak jasno napisane czy Colchester Knights był lokalnym zespołem, czy pokonał lokalny zespół.[2]

Udogodnienia Edytuj

Leadworth nie ma lotniska ani elektrowni nuklearnej. Znajduje się tam poczta, kościół, nazywany Kościołem Świętego Jana, straż pożarna oraz ''Królewski Szpital Leadworth'', który znajduje się blisko pola upraw.
RoyalLeadworth

Szpital w Leadworth

Historia Edytuj

Przed Wielkanocą w 1996 roku zagadkowe pękniecie w czasie otworzyło się w Leadworth i połączyło z więzieniem Atraxi. To pozwoliło uciec zmiennokształtnemu Więźniowi Zero do miasteczka. W Wielkanoc tego samego roku, TARDIS sterowana przez Jedenastego Doktora, który właśnie się zregenerował i nie mógł sterować uszkodzonym statkiem, rozbiła się blisko domu Amy, na jej podwórku.

W 2008 roku Leadworth zostało nawiedzone przez Atraxi, którzy przybyli w poszukiwaniu Więźnia Zero. Doktor pokonał Więźnia Zero i nakazał Atraxi opuścić planetę.[3]
Theatraxi

Atraxi w Leadworth

Alternatywne wersje Edytuj

  • W śnie wykreowanym przez Władcę Snów Leadworth zawierało Górne Leadworth i dom starców. [4]
  • W alternatywnej rzeczywistości gdzie profesor Saurian zapobiegł wyginięciu dinozaurów, Leadworth było takie same z wyjątkiem tego, że wszyscy jego mieszkańcy byli gadami.[5]

Znani mieszkańcy miasteczka Edytuj

Odwołania Edytuj

  1. TV:Jedenasta godzina
  2. TV:Zabijmy Hitlera
  3. TV:Jedenasta godzina
  4. TV:Wybór Amy
  5. Komiks:Dino World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki