FANDOM

Akademia Władców Czasu

Akademia Władców Czasu

Akademia Władców Czasu, czasem zwana Cytadelą Władców Czasu czy Akademią Czasu[1] była ośrodkiem naukowym, stojącym w centrum kontynentu na planecie Gallifrey. To w niej wiedzę zdobywali młodzi Władcy Czasu.

Dzieci "były zabierane od swoich rodzin w wieku ośmiu lat"[2], by zacząć naukę. Nowicjusze musieli przejść inicjację, która polegała na spojrzeniu w głąb bramy czasowej. Niektórzy zdobywają dzięki temu natchnienie, inni uciekają, a część popada w obłęd, co stało się, na przykład Mistrzowi.

W akademii znajdowała się też kolebka TARDIS, która była przeznaczona dla uczniów, którzy jeszcze nie skończyli akademii.

Młody Mistrz patrzy w głąb bramy czasowej

Młody Mistrz patrzy w głąb Wiru Czasowego

Klasa Doktora miała 26 członków. Trzech z nich przedwcześnie przeszło na emeryturę, a dwóch zmarło podczas gdy Doktor przeżywał swoją siódmą inkarnację.[3]W akademii, członkowie grupy uczniów, która była nazywana Deca, przybrali sobie nowe imiona: Theta Sigma (Doktor), Koschei (Mistrz), Mortimus (Mnich), Ushas (Rani) oraz Magnus (Wódz). Tebediatroculozan ukończył akademię w tym samym czasie, co Doktor.

Gdy Gallifeyanin stawał się Młodszym Władcą Czasu, otrzymywał wtedy rdzeń symbiotyczny, który wytwarzał komórki umożliwiające regenerację.[4] By zdać, Władcy Czasu musieli przystąpić do testu, którego minimalna ocena do tego, by zdać wynosiła 51% i taką właśnie ocenę otrzymał Doktor. Jeżeli było to konieczne, test mógł zostać powtórzony, a jego wynik pozostawał poufny.[5]

W akademii istniał podział rozdziały:

  • Rozdział Arcalian - jeden z dwóch najważniejszych rozdziałów z sześciu istniejących. Arcalianie ubierali zielone i brązowe szaty. Zwykle Arcalianie byli częścią Aracliańskiej Rady Badań Czasowych.
  • Rozdział Cerulean - ceruleanie ubierali jasnoniebieskie szaty oraz posiadali władzę polityczną.
  • Rozdział Dromeian - dromeianie ubierali srebrnoszare szaty i mieli trochę władzy politycznej.
  • Rozdział Patrex - patrexowie ubierali heliotropowe szaty. Byli oni zakonem artystów i estetów. Jednakże brakowało im prawdziwej wyobraźni. Byli także pomniejszymi graczami w polityce Władców Czasu.
  • Rozdział Prydonian - był znany z tego, iż wychowywał przebiegłych Władców Czasu, jak Doktor czy Mistrz. Prydonianie ubierali szkarłatne i pomarańczowe szaty.
  • Rozdział Scendles - scendlesi posiadali małą władzę polityczną i ubierali szaty o wyblakłych kolorach.

Odwołania Edytuj

  1. Webcast:Shada
  2. Dźwięk bębnów
  3. Proza:Lungbarrow
  4. Proza: Interference - Book One
  5. The Ribos Operation

Więcej z Fandomu

Losowa wiki